Ρεκόρ τζίρου για τις ηλεκτρικές συσκευές φέτος

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Ανοδικά σε αξία και όγκο εξακολουθεί να κινείται η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών, µε τους αναλυτές του εν λόγω κλάδου να εκτιµούν ότι ο τζίρος συνολικά του 2023 θα αποτελεί ρεκόρ 15ετίας.

    Το γεγονός αυτό καθιστά την εν λόγω αγορά ελκυστική, κάτι άλλωστε που αποδείχθηκε και από την πρόσφατη συµφωνία για την εξαγορά της «Κωτσόβολος» από τη ΔΕΗ, µε την κινητικότητα να συνεχίζεται και ίσως µε πιο εντατικούς ρυθµούς. Στο πλαίσιο αυτό, παράγοντες της αγοράς εκτιµούν ότι η στρατηγική συνεργασία της Public µε τη Vodafone θα είναι κάτι πολύ περισσότερο από τη λειτουργία καταστηµάτων της δεύτερης µε τη µορφή shop-in-shop εντός των καταστηµάτων της πρώτης, µε τις σχετικές ανακοινώσεις να έχουν προγραµµατιστεί για τον ∆εκέµβριο. Σηµειώνεται, άλλωστε, ότι ο µητρικός όµιλος της Vodafone βρίσκεται σε ευρύτερη διαδικασία αναδιοργάνωσης της δοµής του.

    Σύµφωνα µε τα στοιχεία της GFK, στο εννεάµηνο Ιανουαρίου – Σεπτεµβρίου 2023 η αξία της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών διαµορφώθηκε σε 2,27 δισ. ευρώ, ενισχυµένη κατά 16% σε σύγκριση µε το αντίστοιχο περυσινό διάστηµα. Η αύξηση αυτή, µάλιστα, δεν ήταν µόνο πληθωριστική, καθώς καταγράφηκε και αύξηση 5,6% του όγκου πωλήσεων. Τούτο συνδέεται µε την έντονη οικοδοµική δραστηριότητα, την αυξηµένη τουριστική κίνηση, αλλά και το πρόγραµµα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή», πρόγραµµα το οποίο έληξε πριν από µερικές εβδοµάδες. ∆εν είναι τυχαίο ότι η κατηγορία συσκευών µε τη µεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στο εννεάµηνο, 71,3%, ήταν τα κλιµατιστικά µηχανήµατα, ενώ ακολουθούν οι µεγάλες οικιακές συσκευές, εκεί όπου υπάγονται και τα ψυγεία, µε αύξηση των πωλήσεων στο εννεάµηνο κατά 24,2% σε σύγκριση µε το διάστηµα Ιανουαρίου – Σεπτεµβρίου 2022.

    Κατά 20,3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των µικρών οικιακών συσκευών, µε τον υψηλότερο ρυθµό ανάπτυξης να καταγράφουν οι φριτέζες αέρος (air fryer), τάση που συνδέεται όχι µόνο µε την ανάγκη για πιο υγιεινή διατροφή, αλλά και µε την προσπάθεια των καταναλωτών να περιορίσουν τη δαπάνη για λάδι και για ηλεκτρικό ρεύµα.

    GYMALL

    Αύξηση 8,6% κατέγραψαν το εννεάµηνο οι πωλήσεις της µεγαλύτερης κατηγορίας του εν λόγω κλάδου, που είναι οι τηλεπικοινωνίες. Η αύξηση οφείλεται τόσο στην ενίσχυση των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων όσο και στη µεγάλη αύξηση των πωλήσεων smartwatches.

    Κατά 5,9% αυξήθηκαν οι πωλήσεις της κατηγορίας καταναλωτικά ηλεκτρονικά αγαθά (τηλεοράσεις, κονσόλες), µε το θετικό πρόσηµο να οφείλεται στις κονσόλες, αφού σε ό,τι αφορά τις τηλεοράσεις καταγράφεται στο 9µηνο κάµψη των πωλήσεων.

    Υποχώρηση πωλήσεων και µάλιστα µεγάλη, της τάξης του 20,4%, κατέγραψε στο 9µηνο η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής (υπολογιστές, tablets κ.ά.), κατηγορία η οποία είχε ευνοηθεί τα προηγούµενα χρόνια τόσο από την τηλεργασία και την τηλεκπαίδευση όσο και από τους δύο κύκλους του προγράµµατος επιδότησης «Ψηφιακή µέριµνα».

    Ακριβώς σ’ αυτές τις δύο κατηγορίες, τις τηλεοράσεις και τους υπολογιστές, εκτιµάται ότι θα γίνουν οι µεγαλύτερες προσφορές από την πλευρά των λιανεµπόρων στο πλαίσιο της «Black Friday», καθώς επιθυµούν να «ξεστοκάρουν». Ανάλογες κινήσεις αναµένονται και στην κατηγορία των ψυγείων και κλιµατιστικών µηχανηµάτων, καθώς και εκεί εκτιµάται ότι υπάρχει απόθεµα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΑΧΑΪΑ: Σοβαρός τραυματισμός μετά από ανατροπή τρακτέρ

    Σοβαρά τραυματίστηκε 66χρονος οδηγός γεωργικού ελκυ- στήρα-τρακτέρ προχθές στις 8...

    Κατήγγειλε τον σύντροφό της για revenge porn – Συνελήφθη ο 43χρονος

    Μία νέα υπόθεση revenge porn και ενδοοικογενειακής βίας ερευνούν...

    Πένθος για τον Ατζούν Ιλιτζαλί

    Δύσκολες ώρες βιώνει ο Ατζούν Ιλιτζαλί και η οικογένειά του, καθώς...