Τι να την κάνεις τη χλιδή σε τέσσερις τροχούς αν ζεις μέσα σε «ανώνυμους» τέσσερις τοίχους; Και τι νόημα έχει να οδηγείς ένα πανάκριβο αυτοκίνητο όταν δεν μπορείς να το «σετάρεις» με το σπίτι σου; Ή ακόμα καλύτερα, να το ανεβάσεις με το ειδικό ασανσέρ στον 125ο όροφο παρκάροντάς το δίπλα στο σαλόνι σου; Κάπως έτσι σκέφτηκαν μερικές από τις πιο διάσημες κατασκευαστικές εταιρίες ανά τον κόσμο και προχώρησαν στο μεγάλο κόλπο του real estate των τελευταίων ετών: τη συνεργασία με φημισμένες luxury μάρκες αυτοκινήτων για την κατασκευή μεγάλων και πολυτελών οικιστικών συγκροτημάτων.

Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
ASTON MARTIN RESIDENCE

Η μόδα αυτή που εμφανίστηκε τα τελευταία χρόνια είναι ότι πιο hot στο real estate (ή ίσως και στο… surreal-estate σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις). Πανύψηλοι ουρανοξύστες και κτήρια με high-tech αισθητική εμφανίζονται στα πιο hot spots του πλανήτη, από το Μαϊάμι και τη Νέα Υόρκη μέχρι τα -αναπόφευκτα- Εμιράτα. Δημιουργίες απίστευτης αισθητικής και υψηλών αισθητικών απαιτήσεων, με ασύλληπτες ανέσεις και παροχές για τους κοινούς θνητούς. Και με εξίσου ασύλληπτες τιμές που σε κάποιες περιπτώσεις φθάνουν στα όρια της υπερβολής.

Στη νέα αυτή τάση έχουν εμπλακεί τα μεγαλύτερα και πιο ιστορικά ονόματα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Εταιρίες που έχουν μέσα από προσπάθειες δεκαετιών κατάφεραν να δημιουργήσουν πανίσχυρα brands, που πλέον αναζητούν τρόπους από τα στενά όρια των 4 τροχών και ανοίγονται σε νέες και επικερδείς δραστηριότητες. Από την πλευρά τους οι κατασκευαστικές εταιρίες βρήκαν στην ένωσή τους με την αυτοκινητοβιομηχανία μία νέα οδό για να τονίσουν στο VIP πελατολόγιό τους τις έννοιες της αποκλειστικότητας και της φινέτσας, μαζί με μία διάσταση high-tech αύρας που φέρνουν μαζί τους οι εμβληματικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Στην πράξη μιλάμε για μία “win-win” κατάσταση, με τις κατασκευαστικές να βρίσκουν ένα νέο πεδίο δόξης (και εσόδων) λαμπρό και τις luxury αυτοκινητοβιομηχανίες να ανοίγονται και πέρα από τα στενά όρια των προϊόντων τους, ενισχύοντας το brand με χαρακτηριστικά landmarks σε επιλεγμένες πόλεις του κόσμου. Το σίγουρο είναι πάντως ότι αυτή η τάση έχει αρκετό μέλλον μπροστά της, καθώς όσοι έχουν αναζητούν να ξοδέψουν το χρήμα τους στην αγορά κάποιο πανάκριβου χώρου διαβίωσης, επιθυμούν να το κάνουν σε κάποια ακίνητα που τους εξασφαλίζουν την προβολή και τους δημιουργούν την αίσθηση του αποκλειστικού και ενός πολύ πιο μοντέρνου τρόπου ζωής.

Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες

Aston Martin
Η ιστορική βρετανική μάρκα ήταν από τις πρώτες που ξεκίνησε αυτή τη νέα τάση στην αρχιτεκτονική υψηλών προδιαγραφών, με την κατασκευή του Aston Martin Residences των 66 ορόφων στο Μαϊάμι. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό κτήριο κατασκευασμένο σε συνεργασία με την εταιρία G&G Business Developments LLC, στο οποίο ζωντανεύει και το σχεδιαστικό πνεύμα της Aston Martin. Κάθε λεπτομέρεια, από την κομψή πρόσοψη έως τους πολυτελείς εσωτερικούς χώρους, έχει σχεδιαστεί με σχολαστικότητα για να επαναπροσδιορίσει την πολυτελή διαβίωση. Ανακαλύψτε τι κάνει το Aston Martin Residences να ξεχωρίζει από τα συνηθισμένα. Τα διαμερίσματα έως και πέντε υπνοδωματίων στους χαμηλότερους ορόφους είναι οι πιο προσιτές επιλογές, διαθέτοντας όμως εκπληκτική θέα προς τη θάλασσα και όλες τις πολυτελείς ανέσεις που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο κτήριο.

Το συγκρότημα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ιδιωτική αίθουσα προβολών, μία μεγάλη πισίνα υπερχείλισης στον 55ο όροφο με θέα που κόβει την ανάσα, ιδιωτική μαρίνα για σκάφη αναψυχής και πολλά ακόμα. Το απόλυτο highlight της κατασκευής είναι το μοναδικό σε όλο τον κόσμο ρετιρέ, το οποίο κοστίζει 59 εκατομμύρια δολάρια, για το οποίο η εταιρία προσφέρει ως δώρο μία σούπερ σπάνια και πανάκριβη Aston Martin Vulcan με κόστος πάνω από 2,3 εκατομμύρια δολάρια. Το ρετιρέ αυτό καλύπτει και τους τρεις επάνω ορόφους (63ο, 64ο και 65ο) καλύπτοντας εμβαδόν σχεδόν 1.850(!) μέτρων, με εκπληκτική θέα σε όλο το Μαϊάμι και τον Ατλαντικό Ωκεανό. Το συγκεκριμένο ρετιρέ διαθέτει επτά υπνοδωμάτια, οκτώ μπάνια, ιδιωτική πισίνα, σπα και μπαλκόνι 680 τετραγωνικών. Ελάχιστα διαμερίσματα μένουν ελεύθερα προς πώληση (μεταξύ αυτών και το ρετιρέ), με το κόστος να είναι λίγο πάνω ή λίγο κάτω από τα 10 εκατομμύρια δολάρια.

Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες

Bentley
Από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που μπαίνουν δυναμικά στον χώρο της κατασκευής κατοικιών δεν θα μπορούσε να λείπει για κανέναν λόγο η Bentley. Και η δική της πρόταση, το Bentley Residences στο Μαϊάμι έχει όλα τα στοιχεία της πολυτέλειας και της εξεζητημένης χλιδής που έχουν κάνει τα αυτοκίνητά της περιζήτητα στους στενούς κύκλους των VIP’s όλου του κόσμου. Το άκρως εντυπωσιακό κτήριο-πύργος διαθέτει 61 ορόφους και είναι το υψηλότερο σε παραλιακό μέτωπο σε όλες τις ΗΠΑ. Τα 216 «διαμερίσματα» διαθέτουν παράθυρα από το δάπεδο έως το ταβάνι για εκπληκτική θέα προς τη θάλασσα, ενώ το βασικό του γνώρισμα είναι ο ανελκυστήρας αυτοκινήτων που ενσωματώνεται στο εσωτερικό του κτηρίου, έτσι ώστε οι κάτοικοι να έχουν την δυνατότητα να ανεβάζουν τα αυτοκίνητα μέσα στα σπίτια τους. Μάλιστα έχει προβλεφθεί να μπορούν να φιλοξενούνται έως και τέσσερα οχήματα ανά διαμέρισμα.

Τα μεγάλα μπαλκόνια διαθέτουν ιδιωτικές θερμαινόμενες πισίνες, ενώ τα διαμερίσματα είναι διακοσμημένα με κορυφαίας ποιότητας υλικά και τεχνολογίες που παραπέμπουν στα αυτοκίνητα της Bentley. Από τα γυάλινα πάνελ σε σχήμα διαμαντιού μέχρι την επίπλωση κατά παραγγελία, κάθε λεπτομέρεια αντανακλά την απαράμιλλη δεξιοτεχνία και την αισθητική φινέτσα της Bentley. Οι κάτοικοι έχουν στη διάθεσή τους μια σειρά από ανέσεις, όπως ένα κέντρο ευεξίας, σπα, αίθουσα παιχνιδιών και γκουρμέ επιλογές εστίασης. Οι τιμές για αυτές τις πολυτελείς μονάδες ξεκινούν από 4,2 εκατομμύρια δολάρια, με την ολοκλήρωση να έχει προγραμματιστεί για το 2026.

Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες

Bugatti
Η πιο extreme μάρκα αυτοκινήτων στον κόσμο δεν θα μπορούσε παρά να μην φτιάξει κάτι εξίσου ακραίο και στην εμπλοκή της με την αρχιτεκτονική. Το Bugatti Residences που θα κατασκευαστεί στο Ντουμπάι είναι ένας εντυπωσιακός ουρανοξύστης με 42 ορόφους και διαθέτει μία παράξενη «ελικοειδή» μορφή με μπαλκόνια σε όλους τους ορόφους. Το κτήριο θα διαθέτει 171 διαμερίσματα, τα οποία θα ονομάζονται Riviera Mansions και 11 πολυτελείς σουίτες με την ονομασία Sky Manson Penthouses. Ολα τα διαμερίσματα είναι διακοσμημένα με σπάνιας αισθητικής αξίας αντικείμενα, πολλά εκ των οποίων απηχούν σχεδιαστικές αναφορές στα υπεραυτοκίνητα της Bugatti.

Το κάθε διαμέρισμα θα έχει διαφορετική διακόσμηση και σχεδίαση, ενώ τα ρετιρέ θα διαθέτουν εκτός των άλλων και ιδιωτικά ασανσέρ για να ανεβάζουν οι ιδιοκτήτες τα πανάκριβα αυτοκίνητά τους μέσα στον χώρο του διαμερίσματος. Εκτός από τους χώρους διαβίωσης θα υπάρχουν όλες οι ανέσεις που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο συγκρότημα, από εγκαταστάσεις σπα, αμέτρητες πισίνες, ιδιωτική λέσχη ακόμα και ειδικά διαμορφωμένη παραλία που να θυμίζει τη Γαλλική Ριβιέρα στη μέση χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Το κτίριο βρίσκεται ήδη στα πρώτα στάδια υλοποίησης με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027. Οσο για τις τιμές δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί. Αλλωστε όσοι έχουν στην κατοχή τους κάποιο τετράτροχο από την Bugatti γνωρίζουν ήδη ότι τα επταψήφια νούμερα είναι απλά το «κλειδί» για να μπουν σε αυτόν τον μαγικό κόσμο.

Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες

Mercedes Μαϊάμι
Η Mercedes-Benz είναι η τελευταία από τις luxury εταιρίες αυτοκινήτων που μπαίνει στον χορό του ακραίου real estate, καθώς πριν λίγο καιρό ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει κι αυτή ένα δικό της εντυπωσιακό συγκρότημα στο Μαϊάμι. Σε συνεργασία με την κατασκευαστική εταιρία JDS Development ξεκινά την κατασκευή ενός ουρανοξύστη 67 ορόφων, το οποίο θα περιλαμβάνει 791 διαμερίσματα, από στούντιο μέχρι τριών υπνοδωματίων. Παράλληλα μεγάλο μέρος του κτιρίου θα διατεθεί για χώρους γραφείων, γυμναστήρια, παροχές υπηρεσιών υγείας, ενώ εντός του θα κατασκευαστεί και ένα μεγάλο ξενοδοχείο 5 αστέρων με 174 δωμάτια.

Το κτήριο θα κατασκευαστεί στην περιοχή Brickell του Μαϊάμι και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι τιμές θα κυμαίνονται από τις 550.000 δολάρια για ένα «ταπεινό» στούντιο, έως και πάνω από 4 εκατομμύρια δολάρια για τα μεγάλα διαμερίσματα. Οι επάνω όροφοι οι οποίοι αποτελούνται από ακόμα μεγαλύτερα διαμερίσματα ακόμα δεν έχουν αποκαλυφθεί πόσο θα κοστίζουν. Η Mercedes συμμετείχε με μια μεγάλη σχεδιαστική ομάδα στην αρχιτεκτονική προσέγγιση του κτηρίου, έτσι ώστε να υπάρχει άμεση σύνδεση με τα αυτοκίνητά της. Το τετράγωνο σχήμα και η αίσθηση κουτιών τοποθετημένα το ένα πάνω στο άλλο αναδεικνύουν την αυστηρότητα της γερμανικής εταιρίας και αναδεικνύουν την τεχνολογική υπεροχή της. Το φινίρισμα σε ασημί, μαύρο και λευκό είναι επίσης χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. O πύργος αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027 οπότε προλαβαίνετε να ξεκινήσετε τις αποταμιεύσεις.

Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες

Mercedes Ντουμπάι
Η Mercedes-Benz σε συνεργασία με τον διάσημο κατασκευαστή Binghatti που έχει έδρα το Ντουμπάι, κατασκευάζουν έναν εκπληκτικό πύργο κατοικιών 65 ορόφων και ύψους 341 μέτρων στο κέντρο του Ντουμπάι και με θέα στο Burj Khalifa. Το σχήμα του είναι ιδιαίτερα τολμηρό, με ένα χαρακτηριστικό ελλειπτικό κεντρικό ανάπτυγμα, που θυμίζει έντονα τις γωνίες των αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρίας. Ο πύργος αυτός θα περιλαμβάνει 150 διαμερίσματα, με δύο έως τέσσερα υπνοδωμάτια και μαζί με αυτά θα υπάρχουν και πέντε υπερπολυτελή ρετιρέ.

Θα υπάρχουν επίσης εγκαταστάσεις μικτής χρήσης, όπως εστιατόρια, γυμναστήρια, σπα, σαλόνια, εκθεσιακοί χώροι, αυτόματα πάρκινγκ αυτοκινήτων και πολλά ακόμα. Η θεμελίωση του πύργου είναι στα σκαριά και ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές των διαμερισμάτων. Αν κρίνουμε πάντως από το πόσο κοστίζει ένα διαμέρισμα στο Ντουμπάι, τότε η σφραγίδα της Mercedes σε αυτό το κτήριο θα έχει εκτοξεύσει την τιμή ενός απλού «δυαριού» σε εκατομμύρια δολάρια.

Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες

Lamborghini
H Lamborghini ακολουθεί -όπως και στα αυτοκίνητά της- μία διαφορετική προσέγγιση στο “επώνυμο» real estate, καθώς η δική της υλοποίηση αφορά ένα έργο από πολυτελείς βίλες στη Μαρμπέγια της Ισπανίας. Το συγκρότημα ονομάζεται Tierra Viva (“Ζωντανή Γη») και αποτελείται από 53 πανέμορφες βίλες, εμπνευσμένες από τα πολύ ιδιαίτερα σχέδια που έχει στα supercars που κατασκευάζει. Οι βίλες διατίθενται σε τρεις διαφορετικούς τύπους: Diamante (6 υπνοδωμάτια), Zafiro (5 υπνοδωμάτια) και Esmeralda (4 υπνοδωμάτια). Η κάθε βίλα έχει πολλαπλές βεράντες, ιδιωτικές πισίνες, κήπους και άμεση πρόσβαση στην παρκαρισμένη Lamborghini saw.

H αμφιθεατρική διάταξη του συγκροτήματος προσφέρει εκπληκτική θέα στη Μεσόγειο ενώ το κύριο χαρακτηριστικό των κτισμάτων είναι η μινιμαλιστική αισθητική και μία κομψή διάσταση της πολυτέλειας. Οι εσωτερικοί χώροι είναι διακοσμημένοι με φινιρίσματα υψηλής ποιότητας εμπνευσμένα από το στυλ της Lamborghini, όπως γυαλισμένα μαρμάρινα δάπεδα και πολυτελείς δερμάτινες πινελιές. Το project βρίσκεται στη φάση της υλοποίησης με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027. Το συνολικό κόστος υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 310 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ακόμα δεν έχει αποκαλυφθεί πόσο θα μπορούσε να κοστίζει η κάθε μία από αυτές τις τόσο ιδιαίτερες βίλες.

Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες
Τοπ μάρκες αυτοκινήτων μπαίνουν στον χώρο του real estate – Σχεδιάζουν εξωπραγματικές κατοικίες

Porsche
Η γερμανική Porsche έχει εδώ και δεκαετίες ένα ειδικό τμήμα, το Porsche Design, το οποίο ειδικεύεται στη σχεδίαση βιομηχανικών προϊόντων κάθε είδους από ρολόγια μέχρι οικιακές συσκευές. Για την είσοδό της στο πολυτελές real estate επέλεξε και αυτή το Μαϊάμι, δημιουργώντας έναν πολύ μοντέρνο κτίσμα, τον Porsche Design Tower των 195 μέτρων. Ο παραθαλάσσιος αυτός πύργος από μέταλλο και γυαλί διαθέτει 132 μοναδικά διαμερίσματα, με εκπληκτική θέα στη θάλασσα και απίστευτες ανέσεις που επαναπροσδιορίζουν την έννοια της πολυτελούς διαβίωσης. Κάτι που εκτίμησαν από την πρώτη στιγμή διάσημα ονόματα επιχειρηματιών και της show biz από όλο τον κόσμο, που έσπευσαν να αγοράσουν τα κορυφαίας αισθητικής διαμερίσματα.

Ο πύργος της Porsche προσφέρει δεκάδες παροχές για αναψυχή και διασκέδαση, μεταξύ των οποίων ιδιωτικό κινηματογράφο, προσομοιωτή γκολφ και αγωνιστικής οδήγησης, γκουρμέ εστιατόρια και υπαίθρια σαλόνια με θέα στον ωκεανό. Στη βάση του υπάρχει μία τεράστια παραλία και μία πληθώρα από νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, γκαλερί τέχνης και μουσεία. Κάθε διαμέρισμα διαθέτει το δικό του στιλ ενώ στην κορυφή βρίσκονται δύο απίστευτα ρετιρέ, εμβαδού πάνω από 1.850 τετραγωνικά το καθένα με πανοραμική θέα στο Μαϊάμι. Τα ρετιρέ αυτά των 32,5 εκατομμυρίων έκαστο έχουν ιδιωτικές πισίνες και μία ειδική «γκαλερί αυτοκινήτων» με 11 θέσεις στάθμευσης έτσι ώστε ο billionaire ιδιοκτήτης να έχει πρόσβαση ανά πάσα στιγμή στα πανάκριβα αυτοκίνητά του. Για πιο προσιτές τιμές θα πρέπει να αρκεστείτε κοντά στη βάση του κτηρίου με κόστος 4 εκατ. δολάρια ή να ανεβείτε στα 15 εκατομμύρια για τα μεγαλύτερα διαμερίσματα στους επάνω ορόφους.